تیم های با اهمیت در تولید چند رسانه ای
( تیم های با اهمیت در تولید چند رسانه ای ) هیچ ابزار تالیفی به تنهایی برای همه پروژه های چند رسانه ای مناسب نیست. تولید کنندگان چند رسانه ای از طریق منطبق کردن ملزومات پروژه های خاص با ویژگیهای موجود در یک محصول تألیفی معین، نرم افزار های تألیف را انتخاب میکنند. رهنمودهای زیر برخی از ملاحظات مهم در این فرایند را معرفی میکنند. در پکیج جامع دیجیتال مارکتینگ تخصصی نوکارتو میتوانید پیرامون موضوع بازاریابی عناصر چند رسانه ای، اطلاعات جامعی را بهدست بیاورید.
۱- موضوع
آیا مطالب عمدتا ایستا هستند (یعنی در طی زمان تغییر نمیکنند، مانند عکس یا متن) یا پویا (مانند صدا، انیمیشن، ویدئو) در مورد اکثر محتوا های ایستا، استفاده از نرم افزار های کارتی آسانتر و بسیار اثربخشتر خواهد بود. رسانه های پویا ممکن است به نرم افزار های خط زمان نیاز داشته باشند. آیا مطالب به امکانات تخصصی نیاز دارند؟ اگر چنین است، اینها را باید مستقیما با تواناییهای نرم افزار تألیف منطبق ساخت. برای مثال:
- * دریافت، ذخیره سازی و بازیابی واکنشهای کاربر
- * هایپرلینک های بسیار زیاد
- * پشتیبانی پایگاه داده های خار
۲- رسانه ها
آیا از فرمت های گرافیکی، صوتی، انیمیشن و ویدئویی این پروژه در نرم افزار تألیف به طور مستقیم پشتیبانی میشود؟ اگر نه، آیا میتوان آنها را به راحتی تبدیل کرد؟
۳- تحویل
نرم افزار قرار است کجا استفاده شود؟
نرم افزار های رومیزی اغلب روی سیدی یا دیویدیهایی تحویل داده میشوند که ظرفیت ذخیره سازی بالایی دارند این امر تحویل راحت پروژه های بزرگ و پُر رسانه ای را مجاز میسازد که در نرم افزار هایی مانند Director توسعه یافتهاند. تحویل شبکه ای اغلب نیاز به نرم افزار هایی دارد که برای اندازه فایل های کوچک بهینه سازی شدهاند؛ نرم افزار هایی مانند Flash
۴- تعمیر و نگهداری
آیا نرم افزار از پشتیبانی وسیعی برخوردار بوده و به طور گستردهای استفاده میشود؟ اگر چنین است، احتمال مهیا بودن تخصص لازم برای تجدید نظر در آینده بیشتر است. آیا پروژه نیازمند بهنگام رسانی مکرر است؟ اگر چنین است، نرم افزار ای را انتخاب کنید که این فرایند را آسان سازد.
برخی نرم افزار ها، رسانه ای واحد را تنها یک بار ذخیره میکنند؛ این کار را از طریق ارجاع هر یک، با نامی مستعار برای استفاده مجدد، انجام میدهند. تغییر یک عنصر مانند آرم میتواند به سادگی به معنای جابهجایی با یک گرافیک جدید باشد (همه ارجاعها به آن تصویر، خود به خود بهنگام میشوند).
برخی نرم افزار ها میتوانند در حین پخش فایل های خارجی را وارد کنند. بهنگام رسانی نرم افزار میتواند به سادگی جایگزین کردن فایل های جدید باشد. این کار به ویژه در پروژه هایی سودمند است که به داده های مدتداری مانند کاتالوگها یا تبلیغات متکی هستند.
تیم تولید
چند رسانه ای کارآمد توسط گروههای کوچک و حتی افراد، تولید میشود اما محصولات تجاری موفق، حاصل کار تیم های حرفهای است که طی مرحله تولید کاملا برنامه ریزی شده به دست میآید. اول آن که کارشناسان متعددی برای تولید رسانه هایی با کیفیت بالا مورد نیاز می باشند. به عنوان مثال، فردی که در گرافیک مهارت دارد، ندرتا به همان اندازه در امور صوتی مهارت دارد. دوم آن که پروژه چند رسانه ای معمولا به واسطه تعاملات اعضای یک تیم ، شکل میگیرد. تولید چند رسانه ای به صورت تعاملی و تکرار شونده است. این فرایند از آن جهت تعاملی است که اعضای تیم ، اغلب در تولید اجزایی خارج از حوزه اصلی تخصص خود، مشارکت دارند و از این جهت تکراری است که تولید بیشتر محصولات و تست آنها اغلب به وجود تغییراتی در کار اولیه منجر میشود. بهترین محصولات، نتیجه فعالیت تیم خلاقی است که به اشتراک گذاری ایده ها و رضایت به انجام اصلاحات را در خود میپرورانند.
تولید چند رسانه ای نیز مستلزم هدایت و برنامه ریزی است. همان عواملی که ممکن است به نتایج استثنایی منجر شوند، ممکن است بدون هماهنگی و هدایت، به رویدادی ناخوشایند بیانجامد. اعضای خوش ذوق تیم به راحتی میتوانند محتوا و ویژگیها را ورای محدودههای عملی بودجهها و برنامه های تحویلدهی تولید کنند. به منظور هدایت اعضای تیم در مسیر درست، برنامه سیستماتیک تولید با مراحل و نتایج کاملا مشخص نیز ضروری است و برای تولیدات چند رسانه ای ، از هیچ تیم خاص و هیچ مجموعه خاصی از مراحل استفاده نمیشود. کاری که تیم ها و سازمان ها انجام میدهند، بسته به صنعت و حتی پروژه مورد نظر، متفاوت است. تیم هایی که محصولات چند رسانه ای مرتبط با فیلم را میسازند، اغلب عناوینی همچون “تولید کنندگان” و “کارگردانان” را در کار خود مدنظر قرار میدهند. پروژه هایی که از صنعت کامپیوتر ، نشأت میگیرند ممکن است از عناوینی همچون مدیران پروژه و مهندسین نرم افزار استفاده کنند. یک پروژه ممکن است چندین متخصص امور تصویری را به کار بگیرد در حالی که در پروژه دیگر ممکن است اصلا از آن محیط، استفاده نکند. اما تقریبا اکثر پروژه های تولید باید از انواع خاصی از تخصصها استفاده کرده و کارهای عمدهای را کامل کنند. درک این امور و مشارکت متخصصین مختلف، برای تمامی اعضای تیم چند رسانه ای ، حتی برای “تیم” یک نفره نیز ضروری است. خدمات تخصصی اینستاگرام اعتبار و تداوم کسب و کارتان را تضمین میکند.
اعضای تیم
در میان اعضای اصلی تیم سازنده چند رسانه ای ، مدیر پروژه، طراح پروژه، کارشناسان محتوا ، نویسندگان، کارشناسان رسانه ، برنامه نویسان و کارشناسان اکتساب وجود دارند.
مدیر پروژه
محصولات تجاری چند رسانه ای ، پیچیده و گسترده هستند. تکمیل پروژه ها، اغلب ممکن است چند ماه به طول بیانجامد و شرکتها، ریسکهای اقتصادی قابل توجهی را در تأمین بودجه تولید متحمل میشوند. مدیر پروژه، فردی است که تمام مسئولیتهای مرتبط با تولید محصولی مطابق با ویژگیهای در نظر گرفته شده و زمان و بودجه در نظر گرفته شده بر عهده اوست. مدیر پروژه، جنبههای کاری تولید چند رسانه ای را پیشبینی میکند.
وظایف مدیر پروژه به این شرح است:
- * انجام مذاکرات جهت تنظیم قرارداد با سفارش دهنده
- * به کارگیری و ارزیابی اعضای تیم
- * ایجاد برنامه تولیدی و نظارت بر آنها
- * بودجه ریزی
- * بررسی نظر و تأیید سفارش دهنده
- * هماهنگی جهت انجام تست و بررسی
- * تضمین تحویلدهی محصول
- * نظارت بر مستند سازی محصول و آرشیو اسناد و متعلقات پروژه
مدیران پروژه موفق، از بازار چند رسانه ای و فناوری های جاری مطلع هستند. آنها به خوبی سازماندهی شده، متمرکز بوده و کار محورند. با استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت نوکارتو میتوانید به کسب و کار خود رونق بخشید.
طراح پروژه
طراح پروژه، مسئولیت ساختار کلی محتوای محصول، ظاهر، حس و عملکرد رابط کاربر را بر عهده دارد. طراح باید راههایی که هر کدام از رسانه ها میتوانند محتوای پروژه را به مؤثرترین شکل انتقال دهند، بداند. از همه مهمتر، طراح باید بداند در رسانه های جدید، چه چیز جدیدی وجود دارد. طراح برای انجام صحیح این کار باید درک عمیقی از نقاط قوت و ضعف متن، تصاویر، صدا ، انیمیشن و ویدئو در محیط کامپیوتر داشته باشد. اما قلب جدید رسانه ها، تعامل است. طراح باید از این پتانسیل، آگاهی داشته باشد تا کاربران را از طریق روشهای بدیع و با تغییر تمرکز آنها از محتوای پروژه به تعاملات کاربر با آن محتوا به کار گیرد. تعاملات مربوطه، بسته به نوع پروژه ممکن است شامل موارد زیر باشد: گزینههای پیمایشی؛ صفحات راهنمای موضوعی و صدا ؛ گزینههای سفارشی سازی همچون تعیین سطوح دشواری؛ پرس و جوها، چالشها یا نقاط قوت مرتبط با عملکرد کاربر و تجربیات گسترده و واقعی.
ممکن است فردی کار طراحی پروژه را انجام دهد اما این کار به صورت تقسیمبندی مسئولیتها صورت پذیرد. به عنوان مثال در برخی از محصولات آموزشی، طراحان آموزشی، مسئول چارچوب محتوا هستند در حالی که طراح گرافیک ، ظاهر رابط را تغییر میدهد. طراحان آموزشی به منظور شناسایی نتایج و راهبردهای خاص آموزشی، تربیت شدهاند. آنها همچنین در ارزیابی نتایج محصولات آموزشی، تخصص دارند. طراحان گرافیک نیز آموزشی، تربیت شدهاند. آنها همچنین در ارزیابی نتایج محصولات آموزشی، تخصص دارند. طراحان گرافیک نیز در مورد اصول حاکم بر ایجاد و استفاده مؤثر از عناصر گرافیکی همچون رنگ، خط، شکل و چیدمان مهارت دارند کار طراح پروژه شامل موارد ذیل است:
- * سازماندهی اطلاعات به لحاظ موضوع و محتوای ساختاری
- * ایجاد ظاهر و القای حس محصول (رسمی، تفریحی و غیره)
- * تعیین استعاره برای رابط کاربر
- * ایجاد ساختار پیمایشی نظارت بر کار متخصصین و نویسندگان رسانه
کارشناسان محتوا
کارشناسان محتوا از اشراف بیشتری در مورد موضوع ارائه شده در کاربرد چند رسانه ای برخوردارند نیاز به کارشناسان محتوا در کاربردهای مختلف، به طرز چشمگیری با یکدیگر متفاوت است. برنامه طراحی شده برای کمک به بیماران دیابتی یا مدیریت بیماری آنها مستلزم اطلاعات خاص، جدید و دقیق یک متخصص است. وب سایت اصلی کسب و کار ممکن است نیاز به کارشناس محتوا نداشته باشد اما مستلزم مشاوره دقیق با صاحب مشاغل و یا کارمندان است.
وظایف کارشناس محتوا شامل موارد زیر است:
- * شناسایی اطلاعات، تئوریها، مراحل، فرایند ها یا دیگر اطلاعات مورد ارائه
- * تضمین دقت تمام محتوای محصولات
- * کمک به تست و بررسی محصول
- * شناسایی دیگر کارشناسان محتوای مورد نیاز
کارشناس محتوا باید از دانش کاری دقیقی در حوزه تخصص خود برخوردار باشد. این دانش شامل محتوای موضوع و همچنین جدیدترین تحقیقات و منابع از تخصصی دیگر است. اگر شخص متخصص از ضروریات فناوری چند رسانه ای و طرق به کارگیری مؤثر آن در ارائه موضوع سررشته داشته باشد، مفید است.
نویسندگان
تولید محصول چند رسانه ای مستلزم اسناد نوشتاری متنوعی است. نویسندگان، مسئولیت تهیه این اسناد را بر عهده دارند. در بعضی موارد، خود محصول هم بر نوشتن، متمرکز است. به عنوان مثال کتابهای چند رسانه ای کودکان، مطابق با تمرکزشان روی موضوعات مختلف، دارای داستانهای خاصی هستند. نویسنده در اینجا در عمق مطلب و به کارگیری خلاقیتش، نقش محوری را برای موفقیت خود ایفا میکند. البته در برنامه های سایت های بازاریابی خرده فروشی یا بازیهای اکشن نوشتن نقش محوری ندارد ولی میتواند نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.
ممکن است از نویسندگان در این پروژه و دیگر پروژه ها کارهای زیر درخواست شود:
- * پیشنهاد محصولی از طرف سفارش دهنده بالقوه
- * مشخصه مفصلی از یک محصول
- * نوشتههایی برای دیالوگ و اکشن برای راهنمای تهیهکنندگان، هنرپیشگان یا برنامه نویسان
- * گزارشات مربوط به اشکالات و تستها
- * اعلام تذکرات و منوالها
- * صفحات راهنما
در بیشتر موارد کار نوشتن، مسئولیتی است که به بیش از یک نفر واگذار میشود؛ به ویژه زمانی که پروژه، هم جنبه خلاقانه داشته باشد و هم جنبه فنی، نویسندگان چند رسانه ای از دانش فرایند تولید بهرهمند میشوند. آنها همچنین به فهم محدودیتهای خاص و امکانات کلمات نوشتاری در کاربر های چند رسانه ای نیاز دارند. شما میتوانید با استفاده از پکیج جامع بازاریابی و تبلیغات تخصصی اینستاگرام باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید.
برای مطالعه مقاله های دیگر در زمینههای مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات اینجا کلیک کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.