چالش های صدای نمونه برداری شده
( چالش های صدای نمونه برداری شده ) صدای نمونه برداری شده مانند گرافیک نقش بیتی ، کاستیهای خاصی دارد که از درخواستهای فرایند نمونه برداری و روشی برآمدهاند که با آن، نمونه ها برای ایجاد دوباره منابع اصلی استفاده میشوند. اینها عبارتند از: اندازه بزرگ فایل ها و محدودیتهای ویرایش.
- * فایل های بزرگ: نقص بزرگ صدای نمونه برداری شده اندازه بزرگ فایل است. هر ثانیه از صدای نمونه برداری شده از هزاران نمونه باز تولید شدهاند که هر کدام باید به طور جداگانه ضبط و پردازش شوند. الزاماتی که این فایل ها بر ذخیره سازی و پردازش تحمیل میکنند، اغلب سبب میشوند که تولید کنندگان به دقت با کیفیت صدا به شکلی مدارا کنند که پیش از این توضیح داده شد.
- * محدودیتهای ویرایش: ویرایش صدای نمونه برداری شده آسان است زیرا به هر حال کامپیوتر ها طیف گستردهای از گزینههای ویرایش را در اختیار میگذارند. با وجود این، پس از آن که عناصر مختلف تراک صدا میکس شدند، استخراج و ویرایش اجزای تشکیل دهنده آن امکانپذیر نخواهد بود. علاوه بر این، گاهی تغییر طول یک منبع صدا برای هماهنگ کردن پخش آن با انیمیشن یا ویدئو لازم است. صدا های نمونه برداری شده را تنها میتوان مقدار کمی کشید، بدون آنکه این فرایند به صدا خدشهای وارد آورد؛ به ویژه به زیر و بمی صدا. در دیجیتال مارکتینگ نوکارتو میتوانید پیرامون موضوع دیجیتال مارکتینگ، اطلاعات جامعی را بهدست بیاورید.
مزایای صدای شبیه سازی شده
مزایای اصلی صدای شبیه سازی شده کنترل ویرایش و اندازه کوچک فایل ها هستند.
- * ویرایش: صدا های شبیه سازی شده دیجیتالی مانند اجراهای MIDI، مزیت استثنایی کنترل ویرایش را دارند (تصنیفها را میتوان در سطح یک نت واحد ویرایش کرد). یک مزیت چشمگیر این رویکرد بر صدای نمونه برداری شده این است که مدت زمان یک صدای MIDI میتواند به راحتی و بدون وارد کردن خدشهای تغییر یابد. مزیت دیگر ویرایش MIDI این است که به یک نوازنده تک مهارتی اجازه میدهد، تصنیفی اصیل را خلق و اجرا کند که در غیر این صورت تولید آن تلاشهای بسیاری هنرمندان و تکنسینهای ماهر و حرفهای را نیاز داشت. این امر برای تولید کنندگان چند رسانه ای منبع بسیار ارزانتر از موسیقی دست اول را فراهم آورده است.
- * فایل های کوچک: صداهای MIDI روی کامپیوتر ، یک مزیت شوکه کننده دیگر نیز دارند. اندازه کوچک فایل . یک فایل MIDI فهرستی الفبایی عددی از پیامها است. این فایل از بسیاری از هزاران نمونه ضبط شده در هر ثانیه که برای صدای نمونه برداری شده به کار میرود، فضای بسیار کمتری را اشغال میکند. در واقع فایل های MIDI میتوانند از فایل های صوتی نمونه برداری شده مشابه، تا ۱۰۰۰ بار کوچکتر باشند.
چالش های صدای شبیه سازی شده
چالش های به کارگیری MIDI در محصولات چند رسانه ای ، تخصص، انسجام پخش و باز تولید صدا های طبیعی را شامل میشوند.
- * تخصص: بر خلاف فرایند ضبط صدایی موجود، ایجاد و ویرایش صدای MIDI به دانش تئوری موسیقی نیاز دارد. هر کسی تقریبا میتواند صدای نمونه برداری شده را ضبط کند و هر غیرمتخصصی میتواند به راحتی بسیاری از تغییرات ویرایشی را بیاموزد. صدای MIDI از سوی دیگر، دست کم در کی ابتدایی از انتها، مقیاسها و عناصر دیگر موسیقی را میطلبد.
- * انسجام پخش: کیفیت پخش صدای شبیه سازی شده نامنسجمتر از صدای نمونه برداری شده است. همه کامپیوتر ها در اصل صدای نمونه برداری شده را به یک شکل تولید میکنند. در صورت مشابه بودن آمپلیفایرها و بلندگوها، صدای نمونه برداری شده بدون توجه به جایی که از آن پخش میشود یکسان است. صدای MIDI باید شبیه سازی شود، یعنی، کارت صدای کامپیوتر آن را به صورت مصنوعی تولید میکند. شبیه سازهای تعبیه شده در کارت های صدا ، از نظر کیفیت به طرز چشمگیری متفاوت هستند و میتوانند نتایج بسیار متفاوتی هم به بار بیاورند. تفاوت در کیفیت شبیه ساز صدا دلایل بسیاری دارد.
- * برخی شبیه سازها از فرایند ای استفاده میکنند که به مدولاسیون فرکانس معروف است. شبیه سازی FM با استفاده از یک سیگنال برای تعدیل فرکانس سیگنالی دیگر، صدا های گوناگونی تولید میکند. اگر صدای خروجی مورد نظر صدای الکترونیکی نوآورانهای باشد، این فرایند میتواند بسیار اثربخش واقع شود. ولی اگر هدف، صدای طبیعی سازهای سنتی باشد، رویکرد دوم معمولا اثربخشتر است.
- * رویکرد عمده دوم در شبیه سازی صدا ، شبیه سازی جدول موج نامیده میشود. این رویکرد نمونه های بسیار کوتاهی از صدا هایی را که به طور طبیعی تولید شدهاند، به کار میبندد تا صدا های شبیه سازی شده تازهای تولید کند. شبیه سازهای جدول موج، هم در تعداد و کیفیت نمونه های صوتی خود با یکدیگر متفاوت هستند و هم در وسایلی که برای تولید صدا های تازه از نمونه های خود بهره میبرند. نتیجه آن نیز تنوع چشمگیری در کیفیت خروجی است.
- * صدای طبیعی: چالش بزرگ سوم در استفاده از MIDI این است که صدای شبیه سازی شده معمولا برای نمایش صداهای طبیعی غیر موسیقایی، از جمله صدای انسان، چندان مطلوب نیست. اگر یک پروژه چند رسانه ای به گفتار و سایر صدا های طبیعی نیاز داشته باشد، معمولا صدای نمونه برداری شده انتخاب بهتری خواهد بود. خدمات تخصصی اینستاگرام اعتبار و تداوم کسب و کارتان را تضمین میکند.
ترکیب صدای نمونه برداری شده و صدای شبیه سازی شده
گاهی میتوان با چالش های صدای دیجیتال از طریق ترکیب رویکردهای نمونه برداری شده و شبیه سازی شده برخورد کرد.
تولید کنندگان میتوانند از کنترل ویرایش MIDI بهره بگیرند تا محدودیتهای پخش را با تصنیف پارتیتورهای MIDI اصیل و سپس تبدیل آنها به صدای نمونه برداری شده، به حداقل برسانند. انجام این کار با نمونه برداری از اجرای MIDI، یا با استفاده از برنامه های تخصصی تبدیل مستقیم داده های MIDI به داده های موجی، حاصل میشود. در هر دو صورت، نتیجه آن ضبطی خواهد بود که پخشی مطمئن در هر کامپیوتر ای را ارائه میدهد.
در رویکردی دیگر، تولید کنندگان میتوانند از برتری صدای نمونه برداری شده در باز تولید اصوات طبیعی بهره جویند و در عین حال هزینه های نگهداری آن را به حداقل برسانند. فایل های MIDI بسیار تخریب میشود. فایل های صوتی دیجیتال با بهرهگیری از دستگاه های نوری و الکترونیکی ذخیره میشوند که در صورت استفاده عادی اثر سوئی نمیپذیرند.
- * دسترسی تصادفی: صدای دیجیتال همچنین اجازه دسترسی تصادفی یا مستقیم به هر نقطه از ضبط را میدهد. منابع آنالوگ مانند نوار متوالی هستند و کاربر باید آنها را به صورت فیزیکی روی بخشهای دیگر ضبط حرکت دهد تا به قسمت مورد نظر برسد. دسترسی تصادفی تعامل را به شدت بهبود میبخشد و در موفقیت چند رسانه ای مدرن بسیار حیاتی است.
- * ویرایش / پراکنش: صدای دیجیتال به طور کلی از مزایای ویرایش و پراکنش رایج در رسانه های دیجیتال سود میبرد. ویرایش دیجیتال از شیوههای آنالوگ سادهتر و ارزان تر است. نسخهها نیز میتوانند بسیار راحتتر توزیع شوند؛ به ویژه از طریق شبکه های کامپیوتر ای. با استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت نوکارتو میتوانید به کسب و کار خود رونق بخشید.
صدا و اینترنت
با رسیدن به ابتدای قرن ۲۱، صدای نمونه برداری شده و صدای شبیه سازی شده به آسانی روی اینترنت به اشتراک گذاشته شدند. توسعه و توزیع گسترده نرم افزار هایی مانند Windows Media Player، QuickTime و RealAudio Player دسترسی کاربر به همه اشکال صدا را آسان کرد. بهبود در پهنای باند ارائه شده از طریق سرویسهای DSL، اینترنت کابلی و ماهوارهای نیز وضعیت دسترسی به فایل های صوتی دیجیتالی بزرگ را بهبود بخشید؛ همزمان، فشرده سازی فایل های صوتی نیز شروع به پیشرفت کرد. پیشرفت چشمگیر به ویژه در فرمت MP3 روی داد، که اندازه فایل با کیفیت صدای CD را به شدت کاهش داد و به انقلابی در توزیع موسیقی انجامید.
دو دستورالعمل عمده برای تحویل صدا روی اینترنت وجود دارد download کردن و صدای جریانی صدای download شده، یک فایل کامل صوتی را از یک کامپیوتر (سرور) به کامپیوتر ای دیگر (کلاینت) با در نظر داشتن مجموعهای از پروتکلهای انتقال فایل، منتقل میکند. کاربران در انتظار تحویل کامل فایل مینشینند و سپس برای باز کردن و گوش دادن به صدا از نرم افزار پخش فایل استفاده میکنند. فایل در کامپیوتر کاربر باقی میماند و بسته به خواست او میتواند ویرایش و دوباره پخش شود. اینها مزایای قابل توجهی هستند، اما download کردن نیز معایبی دارد. Download ها زمان میبرند، فضای هارد دیسک را اشغال میکنند، به راحتی بهنگام نمیشوند و برای پخش رویدادهای زنده نمیتوان از آنها استفاده کرد. یک راه حل برای کوتاه کردن تأخیر بین شروع download و گوش دادن به صدا، download پیشرو است. مانند download معمولی download پیشرو فایل را روی هارد دیسک کامپیوتر کلاینت ذخیره میکند، اما همچنین محتوا را در حافظه اصلی بافر کرده و شروع به پخش صدا میکند آنچنان که گویی فایل دریافت شده است. تحویل download های پیشرو با استفاده از پروتکلهای معمولی مانند HTTP و TCP/ IP نسبتا آسان است و میتوانند در طیف گستردهای از سرعت اتصال، فایل های صوتی با کیفیت بالا را تحویل دهند. کاستیهای اصلی آنها این است که پخش میتواند در طول فرایند download در کامپیوتر هایی مختل شود که از اتصالات شبکه کندتری استفاده میکنند و کاربران نمیتوانند به بخشهای بعدی صدای ضبط شده دسترسی یابند مگر با اتمام download صدای جریانی راه حلی برای این محدودیتها ارائه میکند. صدای جریانی صدایی “زنده” است که در حین download شنیده شده و در کامپیوتر کلاینت ذخیره نمیشود. صدای جریانی، از پروتکل های ویژهای همچون RTSP (پروتکل جریانی زنده) سرورهای خاص و پخش کنندهها و فرمتهای رسانه ای خاصی مانند RealMedia استفاده میکند. پروتکل های مورد استفاده برای تحویل رسانه های جریانی (به جای تحویل download های بیخطا) برای تحویل زنده از طریق شبکه ها بهینه سازی شدهاند. شرایط ویژه آماده سازی و تحویل صدای جریانی، بارگذاری آن روی شبکه را دشوارتر از بارگذاری صدای download شونده میکند. به طور خاص، تولید کنندگان در حالی که فایل ها را برای توزیع آنها آماده و مرتب میکنند، باید از بین فرمتهای جریانی رقابت کننده یکی را برگزینند. از طرف دیگر، پخش جریانی تنها راه ارائه صدای رویدادها از طریق شبکه است و پخش مطمئنتری نسبت به download های پیشرو فراهم میآورد، فضای هارد دیسک کامپیوتر کلاینت را اشغال نمیکند و به راحتی بهنگام میشود. شما میتوانید با استفاده از پکیج جامع بازاریابی و تبلیغات تخصصی اینستاگرام باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید.
برای مطالعه مقاله های دیگر در زمینههای مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات اینجا کلیک کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.