گرافیک و چند رسانه ای
( گرافیک و چند رسانه ای ) در توسعه چند رسانه ای واژه گرافیک در برگیرنده دامنه گستردهای از نمایشهای تصویری است که شامل ترسیمات خطی ساده تا چاپ اوزالید، نمودار، آرم، نقاشی، شکل و فریمهای حداگانه انیمیشن میباشد. تصاویر اولین رسانه غیر متنی بودند که توسط کامپیوتر به صورت مؤثر مورد پردازش قرار گرفتند. GUI با رابط گرافیک ای کاربر و نرم افزار های نقاشی و ترسیمی، کامپیوتر ها را تبدیل به دستگاه چند رسانه ای کردند
هنگامی که تصویر وارد کامپیوتر میشود کامپیوتر ها قادر خواهند بود بسیاری از کارهای دستی هنرمندان و طراحان گرافیک را انجام دهند تصاویر در نرم افزار ها میتوانند توسط ابزارهای دیجیتال مانند قلم موهای نقاشی، اسپری، ماسک و ابزارهای منحنی ایجاد شوند. همچنین تصاویر میتوانند توسط کامپیوتر کپی شده، قسمتی از آن حذف شده، چرخانده و مورب شده و با روشهای مختلف ویرایش گردند. بیشتر ویرایشهای پیچیده توسط کامپیوتر مانند تار کردن و شفاف سازی تصاویر، بکارگیری شیبهای رنگی و جلوههای برجستهسازی میتوانند بسیار سریعتر از تکنیک های دستی انجام شوند
نرم افزار های چند رسانه ای کاربردهای جدیدی را برای تصاویر ایجاد کردند. اکنون یک تصویر میتواند مانند یک دکمه عمل کرده و به متن، تصاویر دیگر، صداها یا فیلم لینک شود. تصاویر متحرک میتوانند توجه بیننده را جلب کنند. نمودارها، نقشهها و تصاویر دیگر میتوانند برای بیان حقایق و ایده ها به متن لینک شوند. گرافیک پیمایش را آسان میکند علاقه را برمیانگیزد و اطلاعات را منتقل میکند. آنها یک جزو حیاتی در تقریبا هر برنامه چند رسانه ای هستند.
استفاده از تصاویر همچنین باعث ایجاد مشکلاتی نیز میشود فایل های تصویری اغلب بزرگ یوده و در نتیجه دارای اندازه زیادی هستند که این امر باعث کند شدن فرآیند بارگذاری آنها در صفحات وب میشود گاهی تصاویر دیجیتال به طور قابل ملاحظهای دارای کیفیت پایینتری نسبت به تصاویر دستی (سنتی) هستند، تنوع در استفاده از فرمت های مختلف منجر به مشکلات تطبیقی فایل ها در نرم افزار های مختلف میشود تصاویر در نمایشگرها و نسخههای چاپی مختلف به صورت متفاوت دیده میشوند و این اتفاق زمانی بیشتر میشود که فایل ها با اندازه و رنگ متفاوت با یکدیگر تلفیق میگردند.
توسعه دهندگان نرم افزار های چند رسانه ای ، همواره تصاویر دستی و فرمت های دیجیتال جدید را مورد بررسی قرار میدهند. آنها تصاویر را از عکسها و نسخههای چاپی اسکن کرده و گاهی آنها را به فرمت های قابل چاپ تبدیل میکنند، اجرای این کارها به صورت مؤثر، نیازمند درک عمیقی از ویژگیهای اولیه و اساسی درباره تصاویر دستی و تسلط تکنیک های دیجیتال بر دنیای فناوری دیجیتال است. در پکیج جامع دیجیتال مارکتینگ تخصصی نوکارتو میتوانید پیرامون موضوع بازاریابی عناصر چند رسانه ای، اطلاعات جامعی را بهدست بیاورید.
گرافیک سنتی
چندین مفهوم از تصاویر دستی وجود دارد که برای توسعه دهندگان نرم افزار های چند رسانه ای دارای اهمیت میباشد. این تصاویر شامل تصاویر Contone، هنر خطی و ابعاد اولیه فرآیند تولید تصاویر صفحه خطی، سایه نقطهای و CMYK میباشد.
تصاویر Contone و هنر خطی
تصویر Contone، تصویری است که از درجات مختلف رنگی ایجاد شده باشد. برای مثال، یک شکل سیاه و سفید میتواند به عنوان یک تصویر با درجات و شدت رنگ سفید، خاکستری و سیاه در نظر گرفته شود در تصاویر کامپیوتر به این گونه تصاویر، درجه خاکستری گفته میشود.
تکنیک دیگر برای خلق تصاویر، هنر خطی نام دارد. در این تکنیک برای ایجاد تصاویر از ترکیبات خطوط استفاده میشود. از آنجایی که در این تکنیک هر خط از یکدیگر مجزا میباشد، هنر خطی ارتباطی Contone پیوسته نیست. این تکنیک تنها از دو رنگ سیاه و سفید استفاده میکند، البته رنگهای دیگری مانند آبی و زرد نیز مورد استفاده قرار میگیرند. اصطلاح یک بیتی و نقش بیتی برای هنر خطی در گرافیک کامپیوتر ای مورد استفاده قرار میگیرد. خدمات تخصصی اینستاگرام اعتبار و تداوم کسب و کارتان را تضمین میکند.
تولید تصویر
برای تولید تصاویر چندین تکنیک وجود دارد. گاهی نسخههای کپی شده با استفاده از همان فناوری تولید نسخه اصلی ساخته میشوند. یک نقاش در واقع از تصویر اصلی کپی برداری میکند و چاپ شکل از نگاتیو اصلی ایجاد میشود. این روشها میتوانند تصاویری با کیفیت بالا تولید کنند. اما این تصاویر برای پخش در رسانه ها مناسب نیستند. برای تولید نقاشی، عکس، طراحی و آثار گرافیک ای دیگر در کتاب، مجله و روزنامه راهکار دیگری را باید بررسی کرد.
ایجاد تصاویر نگاتیو از طراحی (به عنوان مثال در حکاکی روی چوب) روش دیگری برای تولید هنر خطی میباشد. قطعه چوبی را آغشته به جوهر کرده و سپس، این قطعه چوبی روی سطح کاغذ فشار داده میشود. ساخت قطعات چوبی وقتگیر بوده و برای هر تصویر جدید نیاز به یک قطعه چوبی است. روش انعطافپذیرتر، استفاده از خطوط از نقاط بسیار کوچک برای تولید مجدد تصویر است. سپس این نقاط برای تولید تصاویر هنر خطی دوباره در کنار هم قرار میگیرند. این تکنیکی است که توسط چاپ فشاری استفاده شده و تصاویر را از نقاط جوهری ایجاد میکنند. نقاط بزرگ تصویری با کیفیت پایین و با جزییات کم ایجاد کرده در حالی که نقاط کوچک جزییات تصویر را حفظ نموده و در نتیجه تصویر از کیفیت مناسبی برخوردار است.
اندازه نقاطی که تشکیلدهنده تصویر هستند، توسط linescreen یا تعداد خطوط در هر اینچ تصویر نشان داده میشود، برای مثال در چاپ روزنامه از نقاط بزرگ (۸۵ نقطه در یک اینچ) استفاده میشود. مجلات با کیفیت بالا از نقاط ریزتر (۱۵۰ نقطه در یک اینچ یا بیشتر استفاده میکنند.
تصاویر Contone میتوانند با نقاط جوهر نیز تولید شوند. انواع سایههای خاکستری در یک عکس سیاه و سفید روی پس زمینه سفید از نقاط سیاه استفاده میکنند.
تراکم نقاط بیشتری در یک عکس، خاکستری تیرهتری را ایجاد کرده و فاصلههای بیشتر منجر به خاکستری روشن خواهد شد. به این نوع تصاویر، تصاویر سایه نقطهای گفته میشود، زیرا تنها نصف شدت رنگ اصلی برای چاپ تصویر مورد استفاده قرار میگیرد. در این تکنیک رنگ سیاه یا سفید استفاده شده و هیچ خاکستری استفاده نمیشود.
نقاط سیاهی که این تصاویر را ایجاد میکنند لزوما یک اندازه نیستند. نقاط بزرگتر ممکن است برای قسمتهای تیرهتر استفاده شود. همچنین شکل و الگوی نقاط در تصاویر سایه نقطهای میتواند متفاوت باشد این نقاط ممکن است گرد یا بیضی بوده و به صورت خطی یا متقاطع در کنار هم قرار گیرند. الگوی ویژهای که استفاده میشود، صفحه سایه نقطهای نام دارد.
اندازهها و الگوهای نقاط استفاده شده در چاپ با استفاده از ذره بین دیده میشوند و حتی ممکن است با چشمان غیر مسلح در درجه وضوحهای پایین مانند چاپ روزنامه نیز مشاهده گردند. دلیلی که برای توسعه دهندگان نرم افزار های چند رسانه ای درباره دانش اولیه صفحات خطی اهمیت دارد، این است که اسکنرها قادرند انواع الگوهای استفاده شده در تصاویر سایه نقطهای را مشخص کنند. این امر گاهی منجر به اعوجاج در این نوع تصاویر اسکن شده میشود. با استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت نوکارتو میتوانید به کسب و کار خود رونق بخشید.
رنگ CMYK
تصاویر با رنگ سایه نقطهای با نقاط جوهر چاپ میشوند، اما در این مورد بیش از دو رنگ مورد استفاده قرار میگیرد. در فرآیند چاپ چهار رنگ، نقاط چهار رنگ متفاوت. برای تولید رنگهای متنوع تصویر با یکدیگر ترکیب میشوند. این چهار رنگ عبارتند از Cyan (آبی مایل به سبز). Magenta (قرمز ارغوانی). Yellow (زرد) و Black (مشکی). این چهار رنگ معروف به CMYK هستند که این سیسیتم رنگی در صنعت چاپ مورد استفاده قرار میگیرد. نقاط بسیار کوچک ترکیبات صحیح رنگ میتواند رنگهای بسیار زیادی را از سیستم رنگ CMYK ایجاد کند.
رنگ روی سطوح چاپی از طریق یک فرآیند کاهشی ایجاد گشته نور از یک منبع مستقل (خورشید لامپ مهتابی و غیره) از سطح منعکس میشود. رنگدانهها برای شکل دادن تصویر و جذب یا کاهش مقدار رنگها از نور سفید استفاده میشوند. رنگهای باقی مانده برای تولید تصویر به چشم میرسند.
در مقایسه رنگها در نمایشگرهای کامپیوتر، رنگهای افزایشی هستند. رنگها با همدیگر همراه با افزایش مقادیر متفاوت قرمز، سبز و آبی ایجاد میشوند. توسعه دهندگان تصاویر کامپیوتر ای برای چاپ با کیفیت بالا، معمولا باید سیستم رنگی (Red , Green , Blue ) RGB را به سیستم رنگی CMYK تبدیل کنند. بسیاری از نرم افزار های گرافیک ای قادر به تبدیل این دو مدل رنگ هستند، اما هماهنگی این دو مدل رنگی ممکن است دقیق نباشد، دلیلی که میتوان برای این عدم هماهنگی ذکر کرد این است که اساسا این دو سیستم رنگی از شکلهای مختلف تولید رنگ استفاده میکنند. رنگ نمایشگرها افزایشی بوده، در حالی که رنگ تصاویر چاپ شده کاهشی میباشد. شما میتوانید با استفاده از پکیج جامع بازاریابی و تبلیغات تخصصی اینستاگرام باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید.
برای مطالعه مقاله های دیگر در زمینههای مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات اینجا کلیک کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.